Великобагачанська громада
Великобагачанський район, Полтавська область

Новини та події

 

12.11.2019

Як не порушити порядок перебування на обліку в службі зайнятості?

Досить часто громадяни, які звернулися до державної служби зайнятості, опиняються в ситуації, коли з певних причин припиняється їх реєстрація як безробітних і вони одночасно втрачають право на матеріальне забезпечення. Уникнути непорозумінь, допоможуть наші роз’яснення.

Законодавство про зайнятість населення передбачає широкий спектр безоплатних послуг для осіб, які втратили роботу. Проте, окрім наданих прав держава покладає на безробітних такі зобов’язання:

  1. Своєчасно подавати достовірні дані, документи, відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм матеріального забезпечення та надання соціальних послуг

Особа, яка користується послугами служби зайнятості, як безробітна, має вчасно повідомляти про зміну обставин, які впливають на можливості її працевлаштування. Наприклад, про необхідність санаторно-курортного лікування, наявність нових результатів огляду МСЕК, переїзд в іншу місцевість, народження дитини, отримання диплому про освіту тощо.

Крім того, протягом 3-х робочих днів безробітний повинен повідомити кар’єрного радника про свою зайнятість: працевлаштування чи вступ на навчання за денною формою.

Встановлення факту зайнятості особи чи недостовірності документів, на підставі яких надано їй статус безробітного і призначено матеріальне забезпечення (п.8-9 ст.45 Закону № 5067-VI https://uay.me/P2pSU) передбачає:

  • припинення обліку в службі зайнятості та виплати допомоги по безробіттю.
  • стягнення суми допомоги, отриманої незаконно (п.3 ст 36 Закону № 1533-III https://uay.me/p2rGS ).
  1. Виконувати заходи, зафіксовані в індивідуальному плані працевлаштування.

Індивідуальний план є  спільною програмою дій кар’єрного радника та зареєстрованого безробітного, що сприяє працевлаштуванню особи. Серед них: пошук підходящої роботи, відвідування тематичних семінарів, проходження співбесіди з потенційними роботодавцями, професійне навчання (перенавчання) тощо.

Індивідуальний план складається на основі поглибленого профілювання (діагностики): мотивації безробітного до праці, попиту на його професію на ринку праці, можливості працевлаштування, ризику тривалого безробіття тощо.

Положення індивідуального плану обговорюються особою і кар’єрним радником, які власними підписами підтверджують доцільність кожного з обраних заходів та строки їх виконання.

Встановлення факту невиконання без поважних причин індивідуального плану працевлаштування (п.п.3 п.30 Порядку 792 https://uay.me/Trq52), а також дворазова відмова від пропозиції підходящої роботи або від проходження професійного навчання (для безробітних, які вперше шукають роботу та не мають професії (спеціальності) (п.4 ст.45 Закону № 5067-VI https://uay.me/P2pSU ) передбачають припинення обліку в службі зайнятості та виплат по безробіттю

  1. Відвідувати центр зайнятості не рідше ніж 1 раз на 30 календарних днів та дотримуватись письмових індивідуальних рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню.

Варто зазначити, що поняття «відвідування центру зайнятості» передбачає зустріч безробітного з кар’єрним радником в зазначений день і час.

Участь особи у тематичних семінарах, зустрічах з роботодавцем, проходження навчання (перенавчання) в центрі професійно-технічної освіти служби зайнятості та інші заходи, що сприятимуть зайнятості безробітного, відбуваються в окремо визначені строки, про що робиться позначка в індивідуальному плані працевлаштування. Згода на участь у зазначених заходах підтверджується особистим підписом безробітного, отже вважається обов’язковим до виконання.

Невідвідування без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування (п. 7 ст.45 Закону
№ 5067-VI
https://uay.me/P2pSU) передбачає припинення обліку в службі зайнятості та виплати допомоги по безробіттю.

Недотримання письмових індивідуальних рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню, а саме невідвідування безробітним центру зайнятості у визначений і погоджений час (п.п.1 п.4 р. ІV Порядку № 613 https://uay.me/hm7 ) передбачає скорочення виплати допомоги по безробіттю до 90 календарних днів. За перше порушення виплата скорочується на 15 календарних днів. За кожне наступне збільшується ще на 15, але не більше як на 90 календарних днів.

  1. У разі направлення центром зайнятості на професійне навчання до навчального закладу чи роботодавця, успішно пройти повний курс навчання, виконувати правила внутрішнього розпорядку навчального закладу (роботодавця), та дотримуватися письмових індивідуальних рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню

Успішно пройти повний курс навчання – означає 100% відвідування занять, виконання всіх видів робіт, передбачених навчальним планом, оволодіння освітньо-професійною програмою на рівні не нижчому ніж «задовільно».

Професійне навчання безробітних організовується службою зайнятості за погодженням з особою з урахуванням її побажань, поточної та перспективної потреби ринку на замовлення роботодавця або для провадження підприємницької діяльності. Отже кінцевою метою професійного навчання є працевлаштування безробітного, а не навчання заради навчання. Тому рекомендації кар’єрного радника щодо вирішення питання подальшої зайнятості особи є обов’язковими до виконання.

Припинення навчання за направленням служби зайнятості без поважних причин або дворазова відмова від пропонованої підходящої роботи за набутою професією (спеціальністю) (п.5-6 ст.45 Закону № 5067-VI  https://uay.me/P2pSU) передбачають:

  • припинення обліку в службі зайнятості та виплати допомоги по безробіттю;
  • стягнення суми витрат на навчання, проїзд та проживання у період навчання (п.2.10.р.ІІ Порядку № 1029/23561 https://uay.me/oFxhd )

Які ж причини вважаються поважними? Порядок № 792 (абз. 3 п. 28 https://uay.me/Trq52 визначає, що поважними причинами, наявність яких підтверджена відповідними документами, є

  • хвороба громадянина або догляд за хворою дитиною віком до 14 років ;
  • смерть членів його сім’ї та родичів;
  • відвідування лікарні, судових та правоохоронних органів, районних військкоматів, інших державних установ;
  • інші обставини, які унеможливлюють відвідування центру зайнятості.

Безробітна особа для підтвердження поважної причини з відповідними документами має звернутися до центру зайнятості не пізніше ніж у перший робочий день, що настає після закінчення дії обставин.

Більше корисної інформації з питань зайнятості можна знайти за посиланнями https://pol.dcz.gov.ua/ та https://www.facebook.com/VbagachCZ/


 

04.10.2019

Змінюється світ, змінюємось і ми. Так і діджиталізація сервісів стала вже звичною справою. Наразі вона сприймається користувачами як ознака зручності й доступності послуг, виявлення до них лояльності та турботи. Служба зайнятості теж прагне наблизити соціальні послуги до потенційних клієнтів: роботодавців та шукачів роботи, тому активно впроваджує електронні сервіси з використанням інтернет-технологій.

Згідно з останніми соціологічними дослідженнями* 5% населення хоча б раз скористалися адміністративними послугами он-лайн. Найбільш популярними серед респондентів виявилися цифрові сервіси таких державних установ:

  • Міністерства соціальної політики ( 47,4% респондентів)
  • Міністерства юстиції (30,3% респондентів)
  • Державної фіскальної служби (22,6% респондентів).

Державна служба зайнятості на своєму сайті https://www.dcz.gov.ua/ також надає громадянам можливість самообслуговування та швидкого пошуку необхідної інформації з питань зайнятості: вакансій та резюме по всій Україні, подання звітності, реєстрації на прийом до фахівців, профорієнтаційне  тестування  тощо. В залежності від потреб клієнта, доступні такі корисні дистанційні он-лайн-сервіси як «Електронний кабінет роботодавця», «Електронний кабінет безробітного», «Електронна черга», профорієнтаційна платформа «МОЯ ПРОФЕСІЯ: консультаційна мережа».  

 «Електронний кабінет роботодавця»  передбачає:

      • подання звітності до центру зайнятості в режимі он-лайн,
      • перегляд стану укомплектування заявлених вакансій та кількості направлень центром зайнятості претендентів на роботу,
      • моніторинг договорів на організацію громадських та інших робіт тимчасового характеру та працевлаштування після професійного навчання,
      • самостійний пошук актуальних резюме шукачів роботи та інше.

«Електронний кабінет безробітного»  дає змогу зареєстрованому безробітному :

      • створити власне резюме;
      • здійснити підбір роботи;
      • ознайомитись з інформацією про тимчасову зайнятість;
      • дізнатися про можливість професійного навчання;
      • отримати інформацію щодо нарахувань та виплат допомоги по безробіттю;
      • переглянути дані про заплановані та фактичні відвідування центру зайнятості;
      • дізнатися про заходи, які заплановані у центрах зайнятості, та записатися на ті з них, що зацікавили.

«Електронна черга» дозволяє, не виходячи із дому та не витрачаючи часу та коштів на проїзд, записатися на прийом до спеціаліста будь-якого центру зайнятості України. Якщо особа успішно пройшла  реєстрацію, їй потрібно просто в зазначені дату і час звернутися до відповідного центру зайнятості, маючі при собі документи, необхідні для вирішення питання.

 «МОЯ ПРОФЕСІЯ: консультаційна мережа» онлайн-платформа профорієнтації та розвитку кар’єри стане у нагоді тим, хто потребує допомоги у вирішенні таких питань як:

      • вибор або зміна професії;
      • побудова свого кар’єрного шляху;
      • визначення власних професійних інтересів, здібностей, психологічних схильностей.

Для зручності своїх клієнтів, служба зайнятості представлена також в найпопулярніший на сьогодні соціальній мережі Facebook. До речі, на сторінці Полтавського обласного центру зайнятості у  Facebook можна ознайомитись з новинами служби та отримати цікаву інформацію.

  Facebook Jobs - додаток з пошуку роботи. Ви можете самостійно обирати регіон пошуку вакансій та категорію. Цей додаток дозволяє одразу переглядати профіль роботодавця та швидко надсилати йому свої дані.

Не обминула увагою служба зайнятості і популярний відеохостинг YouTube. На каналі служби є можливість переглянути Відеорезюме та Відеовакансії. А всім зацікавленим в поширенні власної інформації в даному форматі, радимо звернутися до найблищого до вас центру зайнятості. Його фахівців допоможуть у створенні відеороліка та розміщенні його на YouTube-каналі служби.

Звертайтесь до служби зайнятості! Ми допоможемо вам заявити про себе, знайти цікаву роботу або потрібних працівників!

*Згідно дослідження «Оцінки населенням України якості надання адміністративних послуг» проведенего Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова з 12 по 17 липня  2019 року. 

Більше корисної інформації з питань зайнятості можна знайти за посиланнями https://pol.dcz.gov.ua/ та https://www.facebook.com/VbagachCZ/

 


04.09.2019

 

УВАГА! 
ПОЛТАВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ РОЗПОЧИНАЄ НАБІР СЛУХАЧІВ 

На курси цільового призначення 

 

⤵️Читайте більше за посиланням: 

https://pol.dcz.gov.ua/ 
https://www.facebook.com/VbagachCZ/


28.08.2019

Рекрутинг від служби зайнятості: реальні переваги для роботодавців

 

Останнім часом в нашій мові з’являється багато запозичених слів, які не тільки складні у вимові, а й не зрозумілі за значенням. Наприклад, «рекрутинг» і похідні від нього «рекрутер», «рекрутинговий». Ці поняття напряму пов’язані з пошуком і підбором персоналу. Але як розібратись роботодавцю в нюансах рекрутингових послуг, що пропонують численні агентства? І які переваги має рекрутинг від державної служби зайнятості?

Новомодне поняття рекрутинг має досить давнє коріння. Підбір персоналу як такий з’явився ще до нашої ери в епоху рабовласників. У вельмож були спеціально навчені слуги (прототип сучасних рекрутерів), до обов’язків яких входив відбір найбільш сильних і здорових рабів. При цьому оцінювався не лише зовнішній вигляд, а й набуті навички роботи.

Рекрутинг, як індустрія, почав розвиватись в середині 19 сторіччя в період промислових революцій. Заводам і фабрикам потрібно було багато працівників. Це спричинило появу численних приватних фірм, що займались підбором персоналу за винагороду роботодавця.

В часи СРСР планова економіка знехтувала значенням рекрутингу в регулюванні питань зайнятості населення. Працівників на робочі місця направляла сама держава шляхом рознарядки. Такий підхід був подібний до лотереї: керівник не мав жодної уяви про те, чи підійде йому співробітник і як ним керувати. Вимоги роботодавця до кандидата нікого не цікавили, рівно як і особисті побажання працівника до майбутнього місця роботи. Тому рекрутинг як вид діяльності на пострадянській території почав розвиватися тільки після 1991 року.

Що розуміють під рекрутингом зараз?

Рекру́тинг (від фр. recruit – «набирати», «вербувати»)  = підбір персоналу в штат організації. Підбір персоналу в свою чергу передбачає пошук кандидатів + їх відбір + мотивація до роботи саме на цьому робочому місці (посаді).

Рекрутер – людина, яка займається пошуком і відбором працівників. До його безпосередніх функцій можна віднести:

  • визначення/уточнення вимог до кандидата (заявка на вакансію),
  • формування критеріїв оцінки кандидата,
  • вибір способу закриття вакансії,
  • складання і розміщення оголошень про вакансії,
  • пошук і аналіз резюме кандидатів,
  • проведення телефонних співбесід,
  • проведення особистих співбесід, ознайомлення кандидатів з особливостями й перевагами роботи у даного роботодавця;
  • анкетування і тестування претендентів,
  • перевірка рекомендацій,
  • вибір кандидатів-фіналістів, формування у них позитивного враження про вакансію і роботодавця, мотивація їх до працевлаштування;
  • організація зустрічей кандидатів з керівником підрозділу і керівником компанії;
  • надання відмов кандидатам, які не пройшли співбесіду, занесення їх резюме до бази даних за певною професією (кадровий резерв);
  • контроль виходу нового співробітника на роботу, знайомство кандидата з історією компанії, особливостями роботи та перевагами працевлаштування.

Як видно визначення поняття «рекрутер» просте, а ось функцій у нього хоч відбавляй. Адже підбір персоналу досить складний процес. Від його якості залежить успіх будь-якого бізнесу. Дуже важливо не помилитись у виборі, щоб потрібні люди опинились на потрібних місцях.

У багатьох маленьких компаніях, а подекуди і не маленьких, підбір працівників здійснюють або начальники підрозділів, або навіть самі власники. Але яка вірогідність ефективності такого рекрутингу? Напевно, що не висока. Вони не мають необхідних ресурсів для якісного підбору персоналу: компетенції (знань і досвіду пошуку й відбору кандидатів), часу (адже потрібно займатись паралельно з рекрутингом своїми безпосередніми обов’язками), бази даних кандидатів (на її формування знову ж таки потрібен час і знання про канали пошуку).

Безперечно є свої плюси в самостійному рекрутингу, такі як:

  • особистий контроль процесу оцінки і відбору кандидатів;
  • створення чіткого уявлення про стан ринку праці, що позитивно позначається на формуванні вимог до кандидатів і визначенні умов роботи;
  • підбір фахівців, які будуть максимально гармонійно відповідати іміджу компанії (адже роботодавець чи його помічники краще розуміють атмосферу і настрій в колективі).

Але  якщо для компанії важливо швидко і якісно закрити вакансію чи набрати одночасно велику кількість працівників, а свої рекрутери в штаті відсутні, то все говорить за доцільність звернення до послуг рекрутингових агентств. Це дозволить керівнику підприємства чи підрозділу не витрачати час на «невідповідних» кандидатів, а займатися вирішенням стратегічних бізнес-завдань. Швидкість підбору персоналу в середньому збільшується в 2 рази. Перш за все через наявність в рекрутингового агентства потужної бази резюме, багатого досвіду в справі пошуку і підбору персоналу різного рівня.

А якщо компанія не хоче афішувати відомості про свої вакансії через свої канали, наприклад у випадку пошуку заміни певного фахівця, звернення до зовнішніх рекрутерів є найкращим способом задоволення кадрових потреб.

Крім економії часу доречно згадати і про економію коштів. Особливо коли мова йдеться про рекрутингові послуги Державної служби зайнятості. Можна заперечити, що якісні послуги не можуть бути безоплатними. Як аргумент: кожен роботодавець вже заплатив за них сплачуючи податки. Тож вправі скористатися тими благами, на які має право згідно з законодавством як добросовісний громадянин, підприємець, роботодавець. А щодо якості послуг служби зайнятості в пошуку й підбору персоналу варто зазначити таке:

  1. державна служба зайнятості з обласними центрами і районними філіями по суті є найбільшим і найпотужнішим рекрутинговим агентством в Україні;
  2. розгалуженість мережі служби зайнятості й численність звернень громадян дозволяє мати їй найбільшу базу даних резюме кандидатів за різними професіями і сферами діяльності.
  3. кваліфікація фахівців служби зайнятості постійно підтримується професійним навчанням, що організовується на місцях (регіональних центрах зайнятості) і централізовано на базі Інституту підвищення кваліфікації ДСЗ;
  4. використовуючи сучасні технології і способи підбору персоналу, власну базу резюме та інші канали пошуку кандидатів фахівці служби мають можливість оперативно запропонувати перевірених кандидатів провести їх оцінку й відбір відповідно до вимог роботодавця.
  5. якщо роботодавець хоче перевірити кандидата-фіналіста в роботі, у взаємодії з колегами і клієнтами, служба зайнятості етап адаптації  може організувати як стажування працівника на робочому місці. Такий варіант дозволить працівнику не втратити свій статус і виплати по безробіттю, а роботодавцю придивитись до кандидата без укладання трудового договору.  У разі ж не проходження випробувального терміну рекомендованим кандидатом гарантовані заміни іншим претендентом;
  6. загальна для всієї України  база даних, постійний моніторинг ринку праці дозволяють фахівцям служби вийти на тих кандидатів, які потрібні роботодавцю. У випадку, коли роботодавець має можливість вирішення питання підвезення працівників чи забезпечення їх житлом, то служба зайнятості може підібрати  персонал відповідної кваліфікації в суміжних районах чи областях.

Зокрема в Полтавському обласному центрі зайнятості вже напрацьований подібний досвід підбору персоналу. Так вакансії роботодавців нашого регіону  укомплектовуються працівниками з сусідніх областей чи навпаки. Чи роботодавцю, який має виробничі потужності в одному районі області,  фахівці обласної служби зайнятості, укомплектували вакансії працівниками з найблищих районів

Володіючи такими ресурсами, державна служба зайнятості має безперечні переваги для роботодавців, що потребують персонал для впровадження і розвитку свого бізнесу.

 

Матеріал підготовлений відділом

інформаційної роботи Полтавського

обласного центру зайнятості (тел.0532 51 84 38).

 

 


25.06.2019

Перша зміна у “Сосновій поляні
    20 червня представники Великобагачанської районної філії завітали на першу зміну у оздоровчий табір “Соснова поляна”. Заходи у дитячому закладі проводяться спільно з фахівцем Великобагачанського районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді. 
    Вся зустріч містила мінімум інформації сухої і максимум ігрової. Це і цікаво, і сприймається позитивніше та легше. Участь у “Ланцюжку професій” та “Пантоміми” на знання професій брали представники різних загонів. Звичайно ж було наголошено та запрошено відвідати особисто службу зайнятості. Адже можливості не обмежуються лише такими масовими заходами, а ще є індивідуальні прийоми, які передбачають собою профдіагностичне обстеження. Дуже важливо таки розібратися у  власних “хочу-можу-треба”. І тут варто використати всі можливості і фахівці служби зайнятості нададуть фахову допомогу.
   Фахівцем районного ЦСССДМ була проведена також гра на питання щодо правильності дружби. Уявлення щодо відносин між друзями це теж достаньо цікава та пізнавальна тема. І дітям насправді було цікаво і брати участь у іграх, і дізнаватися для себе щось нове. 
   Бажаємо гарного відпочинку, яскравих вражень та спілкування цій прекрасній зміні, молоді яка відпочиває у такому гарному таборі.
Читайте більше за посиланням:

https://pol.dcz.gov.ua/ 
https://www.facebook.com/pg/VbagachCZ