A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Великобагачанська громада
Полтавська область, Миргородський район

Новини та події

23.02.2021 року

Сплачуємо своєчасно податкові зобов’язання, визначені у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2020 рік!
Нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлені граничні строки сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи для різних категорій платників.
Так, фізична особа – підприємець (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування)  відповідно до п. 57.1. ст. 57 ПКУ зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, визначеного ПКУ для подання податкової декларації (п. 177. 11. ст. 177 ПКУ).
До 1 серпня року, що настає за звітним, - термін сплати  податкового зобов'язання для громадян та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність (п. 179. 7. ст. 179 ПКУ).
Для фізичних осіб, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) - протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання декларації (визначається п. 177.11. ст. 177 та до п. 57.1. ст. 57 ПКУ).
Якщо граничний строк сплати податкового зобов'язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов'язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (абз. 13 п. 57.1. ст. 57 ПКУ).
Відповідальність за несвоєчасну сплату податку (збору) передбачена             ст. 124 Податкового кодексу України. 
Платник податку – фізична особа, який зобов’язаний подати декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, сплачує за кодами бюджетної класифікації: 
«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»; 
«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».  
Реквізити банківських рахунків для сплати податків відповідно до адміністративно-територіального устрою України оприлюднені на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці «Бюджетні рахунки» за посиланням  https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/ та на субсайті Територіальних органів ДПС  у Полтавській області  офіційного  вебпорталу ДПС України за посиланням https://poltava.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/. 
 
Головне управління ДПС у Полтавській області

Зміни щодо застосування РРО у 2021 році

        Що необхідно знати платникам в зв’язку з внесеними змінами до Закон України №1017:
     - обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій (РРО) для фізичних осіб - підприємців (ФОП) - платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію лікарських засобів та медичних виробів, медичних послуг, складної побутової техніки та ювелірних виробів;
     - перенесено до 01.01.2022 року обов’язкове застосування РРО для ФОП - «єдинників» інших ризикових видів діяльності - реалізація товарів у мережі Інтернет, текстилю, автозапчастин та вживаних товарів, діяльність ресторанів, готелів та туристичних агентств;
     - відтерміновано до 01.01.2022 року обов’язкове застосування РРО для всіх ФОП - «єдинників» другої - четвертої групи;
     - скасовано штраф за невідповідність готівки в касі, штраф за неподання звітності з використання програмного РРО, штраф за попереднє програмування товарів та штраф за не створення контрольної стрічки на програмному РРО;
     - розмір обсягу доходу для фізичних осіб - «єдинників» щодо не використання РРО встановлений у розмірі 220 мінімальної заробітної плати (МЗП) станом на 01 січня звітного року;
     - при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів РРО не застосовується;
     - розмір обсягу доходів для платників єдиного податку прив’язаний до мінімальної заробітної плати, встановленої на 01 січня звітного року (МЗП):
І група - 167 МЗП, ІІ група - 834 МЗП, ІІІ група - 1167 МЗП);
     - скасовується механізм компенсації частини штрафних санкцій покупцю (механізм «кешбек»).
            Також  повідомляємо, що 1 січня 2021 року при проведенні розрахункових операцій за надані платні послуги у сфері охорони здоров'я застосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій є обов’язковим. У той же час, відповідно до статті 9 Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР у разі здійснення розрахунків за надані платні послуги у сфері охорони здоров'я у безготівковій формі (з рахунку на рахунок), через банківські установи, та виключно через сервіси переказу коштів або за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування РРО/ПРРО не застосовується. Зокрема, у разі отримання сімейним лікарем, який зареєстрований приватним підприємцем, коштів на власний рахунок, застосовувати РРО не потрібно.
        Тобто, при безготівкових розрахунках за платні медичні послуги застосовувати РРО не потрібно.

Закон № 1072: врегулювання податкового боргу
Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Закон № 1072), збільшено мінімальний поріг суми податкового боргу, до якої не застосовуються заходи стягнення. Також цей документ доповнив підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу новими пунктами, через які законодавець передбачив одразу декілька механізмів врегулювання податкового боргу, залежно від його суми та категорії платників податків - боржників, а саме:
1.    списання податкового боргу, загальна сума якого за усіма податками і зборами не перевищує 3 060 гривень у будь-якого платника податків, крім платників, що перебувають у процедурах банкрутства, та платників, що мають податковий борг з митних платежів           (пункт 2 (прим. 4) підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу);
2.    відстрочення податкового боргу, загальна сума якого не перевищує 6 800 гривень для платників податків фізичних-осіб (пункт 1 (прим. 2) підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу);
3.    прощення фінансових санкцій за умови прискореної сплати основної суми податкового боргу платникам податків фізичним і юридичним особам окремих категорій (пункт 2            (прим. 3) підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).
Законом № 1072 збільшено суму податкового боргу, відносно якої застосовуються заходи стягнення з 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (на сьогодні 1020 гривень) до 180 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (на сьогодні 3060 гривень). До зазначеної суми податкового боргу територіальні органи ДПС не будуть направляти боржнику податкові вимоги та застосовувати заходи стягнення. Також майно боржників не буде передаватися в податкову заставу у разі, якщо загальна сума податкового боргу не перевищуватиме 3060 гривень.
Зокрема, списанню підлягає податковий борг (у тому числі штрафні санкції і пеня) платника податків, сукупний розмір якого за усіма податками і зборами не перевищує 3 060 грн. (включно), що обліковувався станом на 1 листопада 2020 року та залишився несплаченим/ непогашеним станом на дату списання такого боргу.
Не підлягає списанню податковий борг з податків та зборів, які відповідно до податкового, митного та іншого законодавства справляються у зв’язку із ввезенням (пересиланням) товарів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенням (пересиланням) товарів з митної території України або території вільної митної зони, а також податковий борг осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства. Заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску не підпадає під зазначене списання.
Заява на списання податкового боргу не подається, оскільки списання здійснюється контролюючим органом одноразово та одночасно усім платникам податків, сукупна сума податкового боргу яких станом на 1 листопада 2020 року не перевищувала 3 060 гривень (включно) та залишилась непогашеною на дату такого списання.
Інформацію про списання податкового боргу платник податків може отримати в приватній частині Електронного кабінету (в доступній для перегляду платнику податків інформації про стан розрахунків з податків та зборів буде відображена сума списання із посиланням на Закон № 1072).
Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу    «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot. Більше інформації на офіційних сторінках у соціальній мережі Фейсбук:   Державна податкова служба  України             https://www.facebook.com/TaxUkraine  та  ДПС у Полтавській області  https://www.facebook.com/tax.poltava/ 
  Підписуйтесь на канали інформування ДПС Телеграм  https://t.me/tax_gov_ua Державна податкова служба УкраїниYou Tube youtube.com/TaxUkraine
Головне управління ДПС у Полтавській області

Галина Сідорова,  завідувач сектору 
 

 


11.02.2021 року 

Прес-реліз
про надання соціальних послуг і матеріального забезпечення
безробітним у січні 2021 року

Послугами обласної служби зайнятості за перший місяць року скористалися 48,8 тисячі громадян  

Протягом січня 2021 року послуги обласної служби зайнятості отримали 48,8 тисячі громадян, які шукали роботу. Із них 33 тисячі людей мали статус зареєстрованого  безробітного. 
Від 1,1 тисячі  роботодавців надійшло 3,4 тисячі пропозицій роботи.


Роботу отримали 835 людей 

За сприяння обласної служби зайнятості в січні отримали роботу 835 осіб, зокрема 711 зареєстрованих безробітних. 
1 безробітний отримав виплату допомоги по безробіттю одноразово для зайняття підприємницькою діяльністю.
На нові робочі місця з компенсацією роботодавцю витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування працевлаштовані 13 безробітних, з яких 3 особи недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці та 10 осіб, які працевлаштовані суб’єктами малого підприємства в пріоритетних видах економічної діяльності.


Професійне навчання проходили більше 600 мешканців області 

За сприяння обласної служби зайнятості у січні забезпечена тимчасова зайнятість 50 громадянам. 
Для забезпечення професійно-кваліфікаційного рівня шукачів роботи вимогам роботодавців, за направленням обласної служби зайнятості 604 безробітних проходили професійне навчання. Зокрема 360 безробітних навчались у центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.


На обліку – 30 тисяч безробітних 

Станом на 1 лютого 2021 року на обліку в регіональній службі зайнятості перебувало 30,1 тисячі безробітних, з них отримували допомогу по безробіттю 27,2 тисячі осіб.
За професійними групами, серед вищезазначеної чисельності зареєстрованих безробітних переважають робітники з обслуговування, експлуатації та контролювання за роботою технологічного устаткування, складання устаткування та машин (28,5%), працівники сфери торгівлі та послуг (14,7%), представники найпростіших професій (13%), кваліфіковані робітники з інструментом (10,1%), законодавці, вищі державні службовці, керівники, менеджери (9,8%).

Роботодавці пропонують 1,7 тисячі вакансій 

 Кількість актуальних вакансій, заявлених роботодавцями до обласної служби зайнятості, на 1 лютого 2021 року становила 1,7 тисячі одиниць. Крім того, у базі даних служби зайнятості містилася інформація про 1 тисячу пропозицій роботи, отриманих з інших джерел.
Найбільший попит роботодавців спостерігається на кваліфікованих робітників з інструментом (26%), робітників з обслуговування, експлуатації устаткування та машин (17,7%), працівників сфери торгівлі та послуг (15,2%)

Більше корисної інформації з питань зайнятості можна знайти за посиланнями pol.dcz.gov.ua та https://www.facebook.com/VbagachCZ/


 


25.01.2021 року

Державна служба зайнятості – надійний надавач соціальних послуг 
За три десятиліття своєї роботи Полтавська обласна служба зайнятості працевлаштувала близько мільйона шукачів роботи 

Служба зайнятості відзначила 30-річчя з часу створення. 
Бюро по працевлаштуванню населення, які діяли на той час, перетворилися на  спеціалізовані установи, завданнями яких стали  регулювання зайнятості, професійна орієнтація, працевлаштування, соціальна підтримка тимчасово непрацюючих громадян.
Нині служба зайнятості є активним посередником на ринку праці між роботодавцями і шукачами роботи. На безоплатній основі надає послуги із пошуку підходящої роботи та підбору персоналу, послуги з державного соціального страхування на випадок безробіття, професійного навчання,  здійснює виплату матеріального забезпечення безробітним.
За 30 років діяльності  Державної служби зайнятості:
*впроваджена система соціального захисту населення від безробіття на страхових засадах;
*створена система соціального партнерства;
*розроблені та введені новітні технології у сфері надання соціальних послуг, у тому числі Єдину інформаційно - аналітичну систему служби зайнятості, зокрема єдиний банк даних вакансій по всій Україні.
За 30 років роботи Полтавської обласної служби зайнятості:
*скористалися послугами – 2 420 тисяч незайнятих громадян;
*працевлаштовано – 948 тисяч шукачів роботи;
Зокрема, працевлаштовано на новостворені робочі місця:
 -з наданням дотації роботодавцю для покриття витрат на заробітну плату прийнятих працівників – 12,8 тисячі осіб;
 -з компенсацією роботодавцю витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 5,1 тисячі людей;
  -з компенсацією роботодавцю витрат на оплату праці прийнятих працівників з числа внутрішньо переміщених осіб  – 133 громадян.
*професійну підготовку та перепідготовку пройшли – 154,2 тисячі  безробітних;
*взяли участь в оплачуваних громадських роботах – 382,2 тисячі осіб;
*започаткували власну справу за рахунок отримання допомоги по безробіттю одноразово для заняття підприємницькою діяльністю – 9,6 тисячі людей.

Більше корисної інформації з питань зайнятості можна знайти за посиланнями pol.dcz.gov.ua та https://www.facebook.com/VbagachCZ/


Прес-реліз
про надання соціальних послуг і матеріального забезпечення
безробітним у 2020 році

Послугами  обласної  служби зайнятості за рік скористалися 
більше ста тисяч громадян 

Протягом 2020 року послуги обласної служби зайнятості отримали 102,2 тисячі громадян, які шукали роботу. Із них 70,9 тисячі людей мали статус зареєстрованого безробітного.
Від 8,6 тисячі роботодавців за рік надійшло 46 тисяч  пропозицій роботи.

Роботу отримали 33 тисячі людей 

За сприяння обласної служби зайнятості у 2020 році отримали роботу 33,2 тисячі  осіб, зокрема 20,9 тисячі зареєстрованих безробітних.
10 безробітних отримали виплату допомоги по безробіттю одноразово для зайняття підприємницькою діяльністю.
На нові робочі місця з компенсацією роботодавцю витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування працевлаштовані 445 безробітних. Із них 83 особи недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці та 362 особи, які працевлаштовані суб’єктами малого підприємства в пріоритетних видах економічної діяльності.

5 тисяч мешканців Полтавщини заробляли на громадських і тимчасових роботах 
 
Обласна служба зайнятості забезпечила тимчасову зайнятість 5 тисяч громадян.  
Найбільш поширені види громадських робіт такі: екологічний захист навколишнього середовища, благоустрій, інформування про субсидії, роботи із соціально вразливими верствами населення.


Близько 5 тисяч безробітних проходили профнавчання 

Для відповідності професійно - кваліфікаційного рівня шукачів роботи вимогам роботодавців, за направленням обласної служби зайнятості 4,9 тисячі  безробітних проходили професійне навчання. 
Зокрема 3,4 тисячі безробітних навчались у центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.
Задля підвищення конкурентоспроможності на ринку праці 87 осіб старше 45 років отримали ваучер на навчання за спеціальностями «медсестринство», «тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» та «водій автотранспортних засобів».


На обліку – 28 тисяч безробітних  

У регіональній службі зайнятості станом на 1 січня 2021 року на обліку перебувало 28 тисяч безробітних.  Із них 25,7 тисячі осіб отримували допомогу по безробіттю. 
За професійними групами серед зареєстрованих безробітних переважають робітники з обслуговування, експлуатації та контролю за роботою технологічного устаткування, складання обладнання та машин (26,5%), працівники сфери торгівлі і послуг (15,5%), представники найпростіших професій (13,1%), законодавці, вищі державні службовці, керівники, менеджери (10,3%).

Найбільший попит роботодавців – на кваліфікованих робітників   

Станом на 1 січня 2021 року кількість актуальних вакансій, заявлених роботодавцями до обласної служби зайнятості, становила 1,6 тисячі одиниць. 
У базі даних служби зайнятості також містилася інформація про 937 пропозицій роботи, отриманих з інших джерел.
Найбільший попит роботодавців спостерігається на кваліфікованих робітників з інструментом (27,6%),  робітників з обслуговування, експлуатації устаткування та машин (15,9%), фахівців (14%), працівників сфери торгівлі та послуг (13,7%).
 
Більше цікавої інформації читайте за посиланнями:
- https://www.facebook.com/VbagachCZ
- https://pol.dcz.gov.ua/
 


Державна служба зайнятості – роботодавцям!


 

07.08.2020

Прес-реліз

про надання соціальних послуг і матеріального забезпечення безробітним у січні – липні 2020 року

 

Послугами обласної служби зайнятості за сім місяців скористалися 79 тисяч громадян

 

Протягом січня-липня 2020 року послуги обласної служби зайнятості отримали 79,0 тис. громадян, які шукали роботу, з них 49,5 тис. мали статус зареєстрованого безробітного.

Від 7,1 тисячі роботодавців надійшло 35,9 тисяч пропозицій роботи.

 

Роботу отримали більше 26 тисяч мешканців Полтавщини

 

За сприяння обласної служби зайнятості отримали роботу 26,4  тисячі осіб. У тому числі 11,7 тисячі людей, (або 44,3%), працевлаштовані оперативно до набуття статусу безробітного.

7 клієнтів служби зайнятості отримали виплату допомоги по безробіттю одноразово для зайняття підприємницькою діяльністю.

На нові робочі місця з компенсацією роботодавцю витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування працевлаштовані 255 безробітних, з яких 45 недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці та 210 працевлаштовані суб’єктами малого підприємства в пріоритетних видах економічної діяльності.

 

На громадських роботах працювали більше 3 тисяч бажаючих

 

За сприяння обласної служби зайнятості забезпечена тимчасова зайнятість 3,6 тисячі громадян. Найбільш поширені види громадських робіт: екологічний захист навколишнього середовища, благоустрій, інформування населення про субсидії, роботи із соціально вразливими верствами населення.

 Для забезпечення професійно-кваліфікаційного рівня шукачів роботи вимогам роботодавців, за направленням обласної служби зайнятості 4,1 тисячі безробітних проходили професійне навчання. Зокрема 2,8 тисячі безробітних навчались у центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.

 

Для кращої конкурентоспроможності на ринку праці 77 осіб отримали ваучер на підвищення кваліфікації за спеціальностями «медсестринство» та «тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва».

 

На обліку – понад 24 тисячі безробітних

 

Станом на 1 серпня 2020 року на обліку в регіональній службі зайнятості перебувало 24,6 тисяч безробітних, із них отримували допомогу по безробіттю 21,4 тисячі осіб.

За професійними групами, серед вищезазначеної чисельності зареєстрованих безробітних переважають працівники сфери торгівлі та послуг (18,5%), робітники з обслуговування, експлуатації та контролювання за роботою технологічного устаткування, складання устаткування та машин (17,7%), представники найпростіших професій (14,0%), законодавці, вищі державні службовці, керівники, менеджери (11,4%).

 

Роботодавці пропонують 2,3 тисячі вакансій

 

 Станом на 1 серпня 2020 року кількість актуальних вакансій, заявлених роботодавцями до обласної служби зайнятості, становила 2,3 тисячі одиниць. Крім того, у базі даних служби зайнятості містилася інформація про 1 тисячу пропозицій роботи, отриманих з інших джерел.

Найбільший попит роботодавців спостерігається на кваліфікованих робітників з інструментом (26,3%), робітників з обслуговування, експлуатації устаткування та машин (15,0%), працівників сфери торгівлі та послуг (14,1%).

Більше корисної інформації з питань зайнятості можна знайти за посиланнями pol.dcz.gov.ua та https://www.facebook.com/VbagachCZ/

 

 

 


07.08.2020

 

Протидія торгівлі людьми

 

У 2013 році Генеральна Асамблея ООН проголосила 30 липня Всесвітнім днем протидії торгівлі людьми. Цей день відзначається проведенням масштабних інформаційних компаній з метою привернення уваги до проблеми сучасного рабства та об’єднання зусиль для подолання цього негативного явища, боротьби із злочинцями, що задіяні в цій кримінальній діяльності, надання підтримки і допомоги потерпілим.

Один з найбільших міфів про трудове рабство: «Людьми торгують за кордоном, а не в моїй країні». Проте кожного разу, коли обманом і маніпуляціями вас примушують погодитися на нову роботу без оформлення трудових відносин, без обговорення умов праці, оплати виконаної роботи, все закінчується рабством. Адже подальше ваше благополуччя і безпека тепер будуть залежати від «хазяїв» та від того, як вони вирішать будувати свої стосунки з наймитами. Під натиском фізичного і психічного тиску ви навіть самі не помітите як перетворитесь з працівника в жертву.

За даними соціологічного дослідження, в Україні кожна 5 людина знаходиться в групі ризику, оскільки схильна погодитись на ризиковане працевлаштування. Це число росте щороку. Ні освіта, ні вік, навіть соціальний статус не гарантують захисту від цієї небезпеки. Її можна уникнути тільки знаючи про цей ризик, про свої права та про те, як себе захистити.

Реальність така, що чимало роботодавців будують свій бізнес на максимальному використанні нелегальної праці. Пояснення дуже просте - надто дорого платити податки і виконувати трудові зобов’язання. Настільки дорого, що з працівниками забувають розрахуватися або виплачують не в повній мірі обіцяні зарплати, або пропонують забути про оплачувані відпустки та «лікарняні». І взагалі забути про гарантовані державою соціальні гарантії.

На перший погляд ухилення роботодавця від офіційного працевлаштування і сплати ЄСВ за своїх працівників не виглядає катастрофою. «Головне, щоб гроші платив за роботу»,– міркують більшість нелегалів, забуваючи про те, що сплата ЄСВ забезпечує їх страховими виплатами на випадок безробіття, тимчасової втрати працездатності, нещасних випадків на виробництві, врешті, під час виходу на пенсію.

Запровадження карантинних заходів у зв’язку з поширенням в Україні коронавірусу змусило замислитись всіх, хто зневажав соціальним благополуччям і громадянською відповідальністю в інтересах короткострокового економічного ефекту. І роботодавці, і працівники, які підтримували нелегальну зайнятість, ухилялись від офіційного оформлення трудових відносин і сплати податків, опинились один на один перед загрозою зубожіння.

Державна допомога у вигляді виплат на випадок безробіття і часткового безробіття довела переваги легальних трудових відносин.

За урядовою програмою підтримки малого і середнього бізнесу, роботодавці – з числа юридичних і фізичних осіб, та підприємці без найманих працівників, які були вимушені призупинити або скоротити діяльність на час запровадження карантинних обмежень, мали змогу з травня 2020 року звернутися до Державної служби зайнятості за допомогою по частковому безробіттю.

Полтавський обласний центр зайнятості для інформування населення про можливість отримання допомоги організував мобільні консультаційні пункти, що працювали за місцем ведення підприємцями діяльності: у торговельних центрах, на ринках, у магазинах, перукарнях, на спортивних об’єктах тощо. Водночас на території установ обласної служби зайнятості були створені місця, де фахівці служби надавали консультації зацікавленим особам з процедури надання допомоги по частковому безробіттю, порядку заповнення документів та приймали звернення від претендентів на отримання державних виплат.

До обласної служби зайнятості звернулось за отримання допомоги по частковому безробіттю понад 8 тисяч роботодавців і підприємців. Наразі прийнято більше 7 тисяч рішень. Це дозволило здійснити виплати понад 12,5 тисячі особам, загальною сумою в 46,2 мільйона гривень.

Пік звернень, що припав на середину червня-початок липня, йде на спад і кількість заяв на отримання допомоги по частковому безробіттю зменшується. Адже багато підприємців відновили свою діяльність в зв’язку з послабленням карантинних заходів і поступово повертаються до звичного режиму роботи.

Проте служба зайнятості завжди відкрита до співпраці! Як сервісна установа вона має значний перелік послуг, що може зацікавити як роботодавців, так і шукачів роботи. Потужна база резюме та вакансій, безоплатні консультації з питань зайнятості, трудових відносин, підбору персоналу, професійне навчання та перенавчання – це далеко не повний спектр послуг установи. Варто лише звернутись у найближчий центр зайнятості, незалежно від місця реєстрації.

Більше корисної інформації з питань зайнятості можна знайти за посиланнями pol.dcz.gov.ua та https://www.facebook.com/VbagachCZ/

 


14.04.2020

Особливості роботи центрів зайнятості в умовах карантину

в запитаннях і відповідях


17.12.2019

Консультант роботодавця: ваш помічник на ринку праці!

Державна служба зайнятості сьогодні діє на відкритому ринку праці, який висуває високі вимоги до учасників. Щоб конкурувати з численними приватними агентствами, Службі необхідно мати суттєві переваги і не лише безоплатність послуг, а клієнторієнтованість, швидкість і зручність обслуговування, доступність і різноплановість сервісів.

Саме тому в серпні 2019 року був запущений пілотний проект «Інститут «Консультант роботодавця», що став другим етапом стратегічного розвитку сервісів державної служби зайнятості. Його мета: оптимізація процесів укомплектування вакансій на замовлення роботодавців і працевлаштування осіб, що звернулись за допомогою у пошуку роботи; профілактика довготривалого безробіття.

Досягнення зазначених цілей можливе завдяки переорієнтації фахівців служби зайнятості з формальної реалізації своїх функцій на якісне обслуговування кожного клієнта, задоволення його індивідуальних потреб. Як наслідок – побудова ефективної взаємодії ДСЗ з роботодавцями та особами, які шукають роботу, доведення переваг співпраці зі Службою.

Побудова довірливих стосунків з роботодавцем, обізнаність про його кадрові потреби, специфіку економічної діяльності; підбір унікального комплексу послуг відповідно до його запиту; надання послуг на високопрофесійному рівні з залученням сучасних засобів комунікації - таке функціональне навантаження має посада «консультант роботодавця».

Планувалось, що запровадження службою зайнятості інституту консультанта роботодавця дозволить:

  • суттєво розширити канали пошуку вакансій та шукачів роботи, сформувати найбільшу, а головне актуальну і достовірну базу даних, єдину для всієї України;
  • надавати адресні, спеціалізовані та ефективні послуги з використанням зручних електронних сервісів;
  • дієво вирішувати кадрові проблеми роботодавців та скоротити терміни укомплектування вакансій;
  • підвищити зацікавленість громадян у легальному працевлаштуванні в Україні;
  • оперативно налагоджувати співпрацю з новоствореними підприємствами;
  • удосконалити систему професійного навчання безробітних для результативного працевлаштування;
  • підвищити обізнаність роботодавців щодо вимог трудового законодавства, нюансів регіонального ринку праці, сучасних світових практик в роботі з персоналом тощо.

Очікування виправдалися і пілотний проект дав гарні результати, що й обумовило подальше запровадження  інституту «консультанта роботодавця» по всій мережі центрів зайнятості в Україні. З цією метою викладачами ІПК ДСЗ був розроблений тренінг та організовано навчання фахівців для підвищення їх компетентності у взаємодії з потенційними клієнтами: керівниками підприємств, працівниками кадрових служб, фізичними особами-підприємцями.

В рамках програми передбачено виконання численних кейсових завдань, відпрацювання вправ на активне залучення роботодавців до співпраці, обговорення проблемних ситуацій, що можуть виникнути під час взаємодії,  робота з запереченнями та усуненням бар’єрів тощо. 

Проте головне в підготовці консультантів не оволодіння певним набором методів і технологій, а зміна погляду кожного фахівця Служби на взаємодію з роботодавцями, усвідомлення ними того факту, що кожна особа, яка звернулась до ДСЗ – це клієнт з унікальними потребами, які необхідно задовольнити якнайкраще. В решті – розуміння особистої відповідальності за реалізацію всіх етапів співпраці: від першої комунікації до остаточного вирішення питання.

Державна служба зайнятості запроваджує зміни в обслуговуванні. Та це не заміна старих вивісок на нові. Зміни потрібні, щоб стимулювати довіру, ентузіазм, залученість в загальну справу перш за все співробітників Служби. Зміни потрібні, що повернути довіру і соціальну відповідальність у клієнтів. Налагодити з ними ефективну взаємодію, щоб акумулювати ресурси для забезпечення благополуччя громади, регіону, країни.

Більше корисної інформації з питань зайнятості можна знайти за посиланнями https://pol.dcz.gov.ua/ та https://www.facebook.com/VbagachCZ/


12.11.2019

Як не порушити порядок перебування на обліку в службі зайнятості?

Досить часто громадяни, які звернулися до державної служби зайнятості, опиняються в ситуації, коли з певних причин припиняється їх реєстрація як безробітних і вони одночасно втрачають право на матеріальне забезпечення. Уникнути непорозумінь, допоможуть наші роз’яснення.

Законодавство про зайнятість населення передбачає широкий спектр безоплатних послуг для осіб, які втратили роботу. Проте, окрім наданих прав держава покладає на безробітних такі зобов’язання:

  1. Своєчасно подавати достовірні дані, документи, відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм матеріального забезпечення та надання соціальних послуг

Особа, яка користується послугами служби зайнятості, як безробітна, має вчасно повідомляти про зміну обставин, які впливають на можливості її працевлаштування. Наприклад, про необхідність санаторно-курортного лікування, наявність нових результатів огляду МСЕК, переїзд в іншу місцевість, народження дитини, отримання диплому про освіту тощо.

Крім того, протягом 3-х робочих днів безробітний повинен повідомити кар’єрного радника про свою зайнятість: працевлаштування чи вступ на навчання за денною формою.

Встановлення факту зайнятості особи чи недостовірності документів, на підставі яких надано їй статус безробітного і призначено матеріальне забезпечення (п.8-9 ст.45 Закону № 5067-VI https://uay.me/P2pSU) передбачає:

  • припинення обліку в службі зайнятості та виплати допомоги по безробіттю.
  • стягнення суми допомоги, отриманої незаконно (п.3 ст 36 Закону № 1533-III https://uay.me/p2rGS ).
  1. Виконувати заходи, зафіксовані в індивідуальному плані працевлаштування.

Індивідуальний план є  спільною програмою дій кар’єрного радника та зареєстрованого безробітного, що сприяє працевлаштуванню особи. Серед них: пошук підходящої роботи, відвідування тематичних семінарів, проходження співбесіди з потенційними роботодавцями, професійне навчання (перенавчання) тощо.

Індивідуальний план складається на основі поглибленого профілювання (діагностики): мотивації безробітного до праці, попиту на його професію на ринку праці, можливості працевлаштування, ризику тривалого безробіття тощо.

Положення індивідуального плану обговорюються особою і кар’єрним радником, які власними підписами підтверджують доцільність кожного з обраних заходів та строки їх виконання.

Встановлення факту невиконання без поважних причин індивідуального плану працевлаштування (п.п.3 п.30 Порядку 792 https://uay.me/Trq52), а також дворазова відмова від пропозиції підходящої роботи або від проходження професійного навчання (для безробітних, які вперше шукають роботу та не мають професії (спеціальності) (п.4 ст.45 Закону № 5067-VI https://uay.me/P2pSU ) передбачають припинення обліку в службі зайнятості та виплат по безробіттю

  1. Відвідувати центр зайнятості не рідше ніж 1 раз на 30 календарних днів та дотримуватись письмових індивідуальних рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню.

Варто зазначити, що поняття «відвідування центру зайнятості» передбачає зустріч безробітного з кар’єрним радником в зазначений день і час.

Участь особи у тематичних семінарах, зустрічах з роботодавцем, проходження навчання (перенавчання) в центрі професійно-технічної освіти служби зайнятості та інші заходи, що сприятимуть зайнятості безробітного, відбуваються в окремо визначені строки, про що робиться позначка в індивідуальному плані працевлаштування. Згода на участь у зазначених заходах підтверджується особистим підписом безробітного, отже вважається обов’язковим до виконання.

Невідвідування без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування (п. 7 ст.45 Закону
№ 5067-VI
https://uay.me/P2pSU) передбачає припинення обліку в службі зайнятості та виплати допомоги по безробіттю.

Недотримання письмових індивідуальних рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню, а саме невідвідування безробітним центру зайнятості у визначений і погоджений час (п.п.1 п.4 р. ІV Порядку № 613 https://uay.me/hm7 ) передбачає скорочення виплати допомоги по безробіттю до 90 календарних днів. За перше порушення виплата скорочується на 15 календарних днів. За кожне наступне збільшується ще на 15, але не більше як на 90 календарних днів.

  1. У разі направлення центром зайнятості на професійне навчання до навчального закладу чи роботодавця, успішно пройти повний курс навчання, виконувати правила внутрішнього розпорядку навчального закладу (роботодавця), та дотримуватися письмових індивідуальних рекомендацій щодо сприяння працевлаштуванню

Успішно пройти повний курс навчання – означає 100% відвідування занять, виконання всіх видів робіт, передбачених навчальним планом, оволодіння освітньо-професійною програмою на рівні не нижчому ніж «задовільно».

Професійне навчання безробітних організовується службою зайнятості за погодженням з особою з урахуванням її побажань, поточної та перспективної потреби ринку на замовлення роботодавця або для провадження підприємницької діяльності. Отже кінцевою метою професійного навчання є працевлаштування безробітного, а не навчання заради навчання. Тому рекомендації кар’єрного радника щодо вирішення питання подальшої зайнятості особи є обов’язковими до виконання.

Припинення навчання за направленням служби зайнятості без поважних причин або дворазова відмова від пропонованої підходящої роботи за набутою професією (спеціальністю) (п.5-6 ст.45 Закону № 5067-VI  https://uay.me/P2pSU) передбачають:

  • припинення обліку в службі зайнятості та виплати допомоги по безробіттю;
  • стягнення суми витрат на навчання, проїзд та проживання у період навчання (п.2.10.р.ІІ Порядку № 1029/23561 https://uay.me/oFxhd )

Які ж причини вважаються поважними? Порядок № 792 (абз. 3 п. 28 https://uay.me/Trq52 визначає, що поважними причинами, наявність яких підтверджена відповідними документами, є

  • хвороба громадянина або догляд за хворою дитиною віком до 14 років ;
  • смерть членів його сім’ї та родичів;
  • відвідування лікарні, судових та правоохоронних органів, районних військкоматів, інших державних установ;
  • інші обставини, які унеможливлюють відвідування центру зайнятості.

Безробітна особа для підтвердження поважної причини з відповідними документами має звернутися до центру зайнятості не пізніше ніж у перший робочий день, що настає після закінчення дії обставин.

Більше корисної інформації з питань зайнятості можна знайти за посиланнями https://pol.dcz.gov.ua/ та https://www.facebook.com/VbagachCZ/


 

04.10.2019

Змінюється світ, змінюємось і ми. Так і діджиталізація сервісів стала вже звичною справою. Наразі вона сприймається користувачами як ознака зручності й доступності послуг, виявлення до них лояльності та турботи. Служба зайнятості теж прагне наблизити соціальні послуги до потенційних клієнтів: роботодавців та шукачів роботи, тому активно впроваджує електронні сервіси з використанням інтернет-технологій.

Згідно з останніми соціологічними дослідженнями* 5% населення хоча б раз скористалися адміністративними послугами он-лайн. Найбільш популярними серед респондентів виявилися цифрові сервіси таких державних установ:

  • Міністерства соціальної політики ( 47,4% респондентів)
  • Міністерства юстиції (30,3% респондентів)
  • Державної фіскальної служби (22,6% респондентів).

Державна служба зайнятості на своєму сайті https://www.dcz.gov.ua/ також надає громадянам можливість самообслуговування та швидкого пошуку необхідної інформації з питань зайнятості: вакансій та резюме по всій Україні, подання звітності, реєстрації на прийом до фахівців, профорієнтаційне  тестування  тощо. В залежності від потреб клієнта, доступні такі корисні дистанційні он-лайн-сервіси як «Електронний кабінет роботодавця», «Електронний кабінет безробітного», «Електронна черга», профорієнтаційна платформа «МОЯ ПРОФЕСІЯ: консультаційна мережа».  

 «Електронний кабінет роботодавця»  передбачає:

      • подання звітності до центру зайнятості в режимі он-лайн,
      • перегляд стану укомплектування заявлених вакансій та кількості направлень центром зайнятості претендентів на роботу,
      • моніторинг договорів на організацію громадських та інших робіт тимчасового характеру та працевлаштування після професійного навчання,
      • самостійний пошук актуальних резюме шукачів роботи та інше.

«Електронний кабінет безробітного»  дає змогу зареєстрованому безробітному :

      • створити власне резюме;
      • здійснити підбір роботи;
      • ознайомитись з інформацією про тимчасову зайнятість;
      • дізнатися про можливість професійного навчання;
      • отримати інформацію щодо нарахувань та виплат допомоги по безробіттю;
      • переглянути дані про заплановані та фактичні відвідування центру зайнятості;
      • дізнатися про заходи, які заплановані у центрах зайнятості, та записатися на ті з них, що зацікавили.

«Електронна черга» дозволяє, не виходячи із дому та не витрачаючи часу та коштів на проїзд, записатися на прийом до спеціаліста будь-якого центру зайнятості України. Якщо особа успішно пройшла  реєстрацію, їй потрібно просто в зазначені дату і час звернутися до відповідного центру зайнятості, маючі при собі документи, необхідні для вирішення питання.

 «МОЯ ПРОФЕСІЯ: консультаційна мережа» онлайн-платформа профорієнтації та розвитку кар’єри стане у нагоді тим, хто потребує допомоги у вирішенні таких питань як:

      • вибор або зміна професії;
      • побудова свого кар’єрного шляху;
      • визначення власних професійних інтересів, здібностей, психологічних схильностей.

Для зручності своїх клієнтів, служба зайнятості представлена також в найпопулярніший на сьогодні соціальній мережі Facebook. До речі, на сторінці Полтавського обласного центру зайнятості у  Facebook можна ознайомитись з новинами служби та отримати цікаву інформацію.

  Facebook Jobs - додаток з пошуку роботи. Ви можете самостійно обирати регіон пошуку вакансій та категорію. Цей додаток дозволяє одразу переглядати профіль роботодавця та швидко надсилати йому свої дані.

Не обминула увагою служба зайнятості і популярний відеохостинг YouTube. На каналі служби є можливість переглянути Відеорезюме та Відеовакансії. А всім зацікавленим в поширенні власної інформації в даному форматі, радимо звернутися до найблищого до вас центру зайнятості. Його фахівців допоможуть у створенні відеороліка та розміщенні його на YouTube-каналі служби.

Звертайтесь до служби зайнятості! Ми допоможемо вам заявити про себе, знайти цікаву роботу або потрібних працівників!

*Згідно дослідження «Оцінки населенням України якості надання адміністративних послуг» проведенего Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова з 12 по 17 липня  2019 року. 

Більше корисної інформації з питань зайнятості можна знайти за посиланнями https://pol.dcz.gov.ua/ та https://www.facebook.com/VbagachCZ/

 


04.09.2019

 

УВАГА! 
ПОЛТАВСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ РОЗПОЧИНАЄ НАБІР СЛУХАЧІВ 

На курси цільового призначення 

 

⤵️Читайте більше за посиланням: 

https://pol.dcz.gov.ua/ 
https://www.facebook.com/VbagachCZ/


28.08.2019

Рекрутинг від служби зайнятості: реальні переваги для роботодавців

 

Останнім часом в нашій мові з’являється багато запозичених слів, які не тільки складні у вимові, а й не зрозумілі за значенням. Наприклад, «рекрутинг» і похідні від нього «рекрутер», «рекрутинговий». Ці поняття напряму пов’язані з пошуком і підбором персоналу. Але як розібратись роботодавцю в нюансах рекрутингових послуг, що пропонують численні агентства? І які переваги має рекрутинг від державної служби зайнятості?

Новомодне поняття рекрутинг має досить давнє коріння. Підбір персоналу як такий з’явився ще до нашої ери в епоху рабовласників. У вельмож були спеціально навчені слуги (прототип сучасних рекрутерів), до обов’язків яких входив відбір найбільш сильних і здорових рабів. При цьому оцінювався не лише зовнішній вигляд, а й набуті навички роботи.

Рекрутинг, як індустрія, почав розвиватись в середині 19 сторіччя в період промислових революцій. Заводам і фабрикам потрібно було багато працівників. Це спричинило появу численних приватних фірм, що займались підбором персоналу за винагороду роботодавця.

В часи СРСР планова економіка знехтувала значенням рекрутингу в регулюванні питань зайнятості населення. Працівників на робочі місця направляла сама держава шляхом рознарядки. Такий підхід був подібний до лотереї: керівник не мав жодної уяви про те, чи підійде йому співробітник і як ним керувати. Вимоги роботодавця до кандидата нікого не цікавили, рівно як і особисті побажання працівника до майбутнього місця роботи. Тому рекрутинг як вид діяльності на пострадянській території почав розвиватися тільки після 1991 року.

Що розуміють під рекрутингом зараз?

Рекру́тинг (від фр. recruit – «набирати», «вербувати»)  = підбір персоналу в штат організації. Підбір персоналу в свою чергу передбачає пошук кандидатів + їх відбір + мотивація до роботи саме на цьому робочому місці (посаді).

Рекрутер – людина, яка займається пошуком і відбором працівників. До його безпосередніх функцій можна віднести:

  • визначення/уточнення вимог до кандидата (заявка на вакансію),
  • формування критеріїв оцінки кандидата,
  • вибір способу закриття вакансії,
  • складання і розміщення оголошень про вакансії,
  • пошук і аналіз резюме кандидатів,
  • проведення телефонних співбесід,
  • проведення особистих співбесід, ознайомлення кандидатів з особливостями й перевагами роботи у даного роботодавця;
  • анкетування і тестування претендентів,
  • перевірка рекомендацій,
  • вибір кандидатів-фіналістів, формування у них позитивного враження про вакансію і роботодавця, мотивація їх до працевлаштування;
  • організація зустрічей кандидатів з керівником підрозділу і керівником компанії;
  • надання відмов кандидатам, які не пройшли співбесіду, занесення їх резюме до бази даних за певною професією (кадровий резерв);
  • контроль виходу нового співробітника на роботу, знайомство кандидата з історією компанії, особливостями роботи та перевагами працевлаштування.

Як видно визначення поняття «рекрутер» просте, а ось функцій у нього хоч відбавляй. Адже підбір персоналу досить складний процес. Від його якості залежить успіх будь-якого бізнесу. Дуже важливо не помилитись у виборі, щоб потрібні люди опинились на потрібних місцях.

У багатьох маленьких компаніях, а подекуди і не маленьких, підбір працівників здійснюють або начальники підрозділів, або навіть самі власники. Але яка вірогідність ефективності такого рекрутингу? Напевно, що не висока. Вони не мають необхідних ресурсів для якісного підбору персоналу: компетенції (знань і досвіду пошуку й відбору кандидатів), часу (адже потрібно займатись паралельно з рекрутингом своїми безпосередніми обов’язками), бази даних кандидатів (на її формування знову ж таки потрібен час і знання про канали пошуку).

Безперечно є свої плюси в самостійному рекрутингу, такі як:

  • особистий контроль процесу оцінки і відбору кандидатів;
  • створення чіткого уявлення про стан ринку праці, що позитивно позначається на формуванні вимог до кандидатів і визначенні умов роботи;
  • підбір фахівців, які будуть максимально гармонійно відповідати іміджу компанії (адже роботодавець чи його помічники краще розуміють атмосферу і настрій в колективі).

Але  якщо для компанії важливо швидко і якісно закрити вакансію чи набрати одночасно велику кількість працівників, а свої рекрутери в штаті відсутні, то все говорить за доцільність звернення до послуг рекрутингових агентств. Це дозволить керівнику підприємства чи підрозділу не витрачати час на «невідповідних» кандидатів, а займатися вирішенням стратегічних бізнес-завдань. Швидкість підбору персоналу в середньому збільшується в 2 рази. Перш за все через наявність в рекрутингового агентства потужної бази резюме, багатого досвіду в справі пошуку і підбору персоналу різного рівня.

А якщо компанія не хоче афішувати відомості про свої вакансії через свої канали, наприклад у випадку пошуку заміни певного фахівця, звернення до зовнішніх рекрутерів є найкращим способом задоволення кадрових потреб.

Крім економії часу доречно згадати і про економію коштів. Особливо коли мова йдеться про рекрутингові послуги Державної служби зайнятості. Можна заперечити, що якісні послуги не можуть бути безоплатними. Як аргумент: кожен роботодавець вже заплатив за них сплачуючи податки. Тож вправі скористатися тими благами, на які має право згідно з законодавством як добросовісний громадянин, підприємець, роботодавець. А щодо якості послуг служби зайнятості в пошуку й підбору персоналу варто зазначити таке:

  1. державна служба зайнятості з обласними центрами і районними філіями по суті є найбільшим і найпотужнішим рекрутинговим агентством в Україні;
  2. розгалуженість мережі служби зайнятості й численність звернень громадян дозволяє мати їй найбільшу базу даних резюме кандидатів за різними професіями і сферами діяльності.
  3. кваліфікація фахівців служби зайнятості постійно підтримується професійним навчанням, що організовується на місцях (регіональних центрах зайнятості) і централізовано на базі Інституту підвищення кваліфікації ДСЗ;
  4. використовуючи сучасні технології і способи підбору персоналу, власну базу резюме та інші канали пошуку кандидатів фахівці служби мають можливість оперативно запропонувати перевірених кандидатів провести їх оцінку й відбір відповідно до вимог роботодавця.
  5. якщо роботодавець хоче перевірити кандидата-фіналіста в роботі, у взаємодії з колегами і клієнтами, служба зайнятості етап адаптації  може організувати як стажування працівника на робочому місці. Такий варіант дозволить працівнику не втратити свій статус і виплати по безробіттю, а роботодавцю придивитись до кандидата без укладання трудового договору.  У разі ж не проходження випробувального терміну рекомендованим кандидатом гарантовані заміни іншим претендентом;
  6. загальна для всієї України  база даних, постійний моніторинг ринку праці дозволяють фахівцям служби вийти на тих кандидатів, які потрібні роботодавцю. У випадку, коли роботодавець має можливість вирішення питання підвезення працівників чи забезпечення їх житлом, то служба зайнятості може підібрати  персонал відповідної кваліфікації в суміжних районах чи областях.

Зокрема в Полтавському обласному центрі зайнятості вже напрацьований подібний досвід підбору персоналу. Так вакансії роботодавців нашого регіону  укомплектовуються працівниками з сусідніх областей чи навпаки. Чи роботодавцю, який має виробничі потужності в одному районі області,  фахівці обласної служби зайнятості, укомплектували вакансії працівниками з найблищих районів

Володіючи такими ресурсами, державна служба зайнятості має безперечні переваги для роботодавців, що потребують персонал для впровадження і розвитку свого бізнесу.

 

Матеріал підготовлений відділом

інформаційної роботи Полтавського

обласного центру зайнятості (тел.0532 51 84 38).

 

 


25.06.2019

Перша зміна у “Сосновій поляні
    20 червня представники Великобагачанської районної філії завітали на першу зміну у оздоровчий табір “Соснова поляна”. Заходи у дитячому закладі проводяться спільно з фахівцем Великобагачанського районного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді. 
    Вся зустріч містила мінімум інформації сухої і максимум ігрової. Це і цікаво, і сприймається позитивніше та легше. Участь у “Ланцюжку професій” та “Пантоміми” на знання професій брали представники різних загонів. Звичайно ж було наголошено та запрошено відвідати особисто службу зайнятості. Адже можливості не обмежуються лише такими масовими заходами, а ще є індивідуальні прийоми, які передбачають собою профдіагностичне обстеження. Дуже важливо таки розібратися у  власних “хочу-можу-треба”. І тут варто використати всі можливості і фахівці служби зайнятості нададуть фахову допомогу.
   Фахівцем районного ЦСССДМ була проведена також гра на питання щодо правильності дружби. Уявлення щодо відносин між друзями це теж достаньо цікава та пізнавальна тема. І дітям насправді було цікаво і брати участь у іграх, і дізнаватися для себе щось нове. 
   Бажаємо гарного відпочинку, яскравих вражень та спілкування цій прекрасній зміні, молоді яка відпочиває у такому гарному таборі.
Читайте більше за посиланням:

https://pol.dcz.gov.ua/ 
https://www.facebook.com/pg/VbagachCZ 


 


 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь