Великобагачанська громада
Великобагачанський район, Полтавська область

ЦЕНТР НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ


ПОСИЛАННЯ:

Про ЦНАП!

Рішення про "Центр надання адміністративних послуг"

Положення про відділ "Центр надання адміністративних послуг"

Інформаційно-технологічні картки адміністративних послуг

Контакти


 

ЦНАП: як це було і буде?

   Одним із найприємніших подарунків селищу до Дня народження є відкриття у Великій Багачці нового Центру надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП) при виконавчому комітеті Великобагачанської селищної ради.  Нова установа є результатом співпраці громади та Програми «U-LEAD з Європою». ЦНАП надаватиме мешканцям ОТГ більше 120 видів адміністративних послуг, включно з найнеобхіднішими: земельні послуги, послуги місцевого значення, послуги соціального характеру, пенсійні послуги, державна реєстрація, послуги державної міграційної служби.

 

Сергій Андріященко: Людина повинна отримувати всі послуги в одному місці, тобто зайти в кабінет з 10 питаннями і вийти з 10 відповідями

  Ідея створення Центру надання адміністративних послуг зародилась ще у грудні 2015 року, коли Верховною радою України було прийнято закон №888-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг». У звязку з цим виникла необхідність створити у селищній раді відділ надання адміністративних послуг, який у березні 2016 року очолив Сергій Андріященко.

-         Я тоді працював у Держгеокадастрі, і прийшов у селищну раду з інформацією про те, що після прийняття Закону №888 органам місцевого самоврядування можна передати ряд функцій, зокрема Держгеокадастру, але для цього необхідно створити окремий відділ. Після цього я отримав пропозицію від селищного голови очолити відділ надання адміністративних послуг. Спочатку у нас було дві людини, потім ми взяли повноваження з реєстрації місця проживання і у відділ прийшла працювати паспортистка. Протягом 2016 року ми працювали втрьох.

   Після того, як в області почали створюватись об’єднані територіальні громади і відкриватись Центри надання адміністративних послуг, стало вивчатись питання доцільності утворення ЦНАПу і в нас. Після виборів Великобагачанської ОТГ активно моніторились шляхи створення ЦНАПу в селищній раді.

   Для початку було необхідно проаналізувати можливості, створити Паспорт громади, а також оформити ряд інших документів, а це дуже кропітка робота. Сектором економічного розвитку та інвестицій за сприяння експерта Офісу реформи адміністративних послуг Павла Остапенка була підготовлена і подана заявка для відбору учасників другої фази впровадження напряму з покращення якості надання адміністративних послуг для населення Програми «U-LEAD з Європою». З метою аналізу можливості відкриття ЦНАПу в Велику Багачку неодноразово приїздили групи експертів Програми «U-LEAD з Європою», які оглядали умови і у селищній раді, і у адміністрації. Було прагнення створити спільний ЦНАП.

-         У першу фазу ми не потрапили, бо багато часу забрала робота з документами. Наприклад, ЦНАП у першій фазі було створено у Веселівській ОТГ Запорізької області, але там він муніципальний, тобто селищної ради і районної державної адміністрації. Відповідно і фінансування там було більше. Наша адміністрація відмовилась від утворення спільного ЦНАПу. Ми направляли їм листа, але відповідь була негативною.

 

Утворити ЦНАП без підтримки депутатів було б неможливо

 

-                Нашим першочерговим завданням була підготовка документації та виконання ремонту в приміщенні. Програма ж надає інституційну та матеріальну підтримку, а саме: забезпечення меблями, офісною технікою, програмне забезпеченням та розробка нового дизайну. Звичайно, утворити ЦНАП без підтримки місцевих депутатів неможливо, адже на це потрібні кошти.

   За ініціативою селищного голови Юрія Саковського сесією селищної ради було виділено більше 500 тисяч гривень на ремонт приміщення майбутнього Центру. Однією з вимог було забезпечення вільного доступу до послуг людей з обмеженими можливостями, тож для цього на вході обладнали пандус, а на початок квітня 2019 року вже повністю закінчили ремонт у середині приміщення. Делегацією Великобагачанської ОТГ на чолі із головою Юрієм Саковським та начальником відділу надання адмінпослуг Сергієм Андріященком було підписано Меморандуми про початок роботи з виконавцями Фази Впровадження Програми «U-LEAD з Європою» в частині створення та модернізації Центрів надання адмінпослуг (ЦНАП) – компаніями NIRAS Sweden AB та SKL International. Після цього почалась робота з юридичного оформлення, підбору штату, затвердження документації відділу виконавчого комітету «Центр надання адміністративних послуг».

 

Хто працює у ЦНАПі

   У новому ЦНАПі облаштовано 7 робочих місць, а працівники пройшли навчання з підвищення кваліфікації. Сьогодні послуги надають 5 працівників: начальник, 2 адміністратори, 1 реєстратор, 1 паспортист. Ще 2 посади (адміністратор та реєстратор) є вакантними.

-                   Для кількості населення нашої громади у ЦНАПі було визначено 7 штатних одиниць. Можна сказати, що нам не вистачає працівників у звязку з державною політикою. Справа в тому, що державний реєстратор – робота досить специфічна, і людина, навіть з юридичною освітою, не завжди може впоратись. Потрібно знати земельне право, будівельні норми і багато різних нюансів. Для зменшення навантаження на Центр зараз ми потребуємо хоча б ще одного працівника – реєстратора.

      Великою популярністю серед клієнтів ЦНАПу користується термінал, бо у більшості населення кошти знаходяться на банківських рахунках. По-перше, це економія часу, а по-друге – грошей, адже комісія значно менша, ніж у банках. Також у відділі є мобільний телефон, про який оповіщені всі клієнти. Адміністратори дзвонять до людей і повідомляють про те, що можна забрати готові документи.

   Відвідувачі досить часто приходять отримувати послуги з дітьми, і тому за ініціативи адміністраторів Центру та за підтримки керівництва для зручності було облаштовано дитячий куточок, в якому діти можуть займатися іграми, а батьки в цей час матимуть можливість замовляти адміністративні послуги. Відповідно до Програми «U-LEAD з Європою», для куточка надані ще й дитячі меблі. Захоплює малюків і акваріум з різнокольоровими рибками.

 

ПРАЦЮЄМО НАД МОЖЛИВІСТЮ НАДАННЯ ЩЕ БІЛЬШОЇ КІЛЬКОСТІ ПОСЛУГ

   Після урочистого відкриття у Центрі планують збільшити кількість послуг. Особливо буде акцентуватись увага на повноцінному функціонуванні віддалених робочих місць.

-         На даному етапі ми працюємо над можливістю надання ще більшої кількості послуг для населення. Маємо ідею ввести видачу ІD та закордонних паспортів, але знову ж таки, все залежить від наших депутатів, адже це значні кошти. Щодо нотаріальних послуг, то хочемо запровадити їх в наших старостатах, щоб майбутні старости, або діловоди надавали їх. Також в пріоритеті створення віддалених робочих місць, задля цього плануємо знову взяти участь у Програмі «U-LEAD з Європою».

 

   ЦНАП буде вести електронний документообіг. Всі послуги виконавчого комітету Великобагачанської селищної ради будуть надаватись виключно через відділ «Центр надання адміністративних послуг».

   Ми впевнені, що нова установа значно підвищить якість отримання послуг в нашій громаді та позитивно вплине на подальший розвиток як ОТГ, так і регіону.