A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Великобагачанська громада
Полтавська область, Великобагачанський район

Пенсійна галузь Полтавщини: комунікації в умовах карантину та реалізація законодавчих змін, дистанційне призначення пенсій та дистанційна оплата житлово-комунальних послуг

Дата: 28.04.2020 11:27
Кількість переглядів: 366

Пенсійна галузь Полтавщини: комунікації в умовах карантину та реалізація законодавчих змін

 

В умовах карантину Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області не зупинило свою роботу. Здійснюються фінансування і перерахунки пенсій, розглядаються письмові звернення і надаються телефонні консультації, підтримується в актуальному стані базу персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб і контролюється надходження коштів, опановуються нові форми комунікації з різними віковими групами населення і закуповуються нагальні послуги - такі, наприклад, як доставка коштів пенсіонерам.

Отже, близько 600 працівників пенсійної галузі області – понад 73% від загальної кількості – дотримуються всіх можливих карантинних вимог, але залишаються на робочих місцях. У числі іншого вони опікуються перш за все проблемами пенсійного забезпечення та обслуговування 30% населення Полтавщини для того, щоб 430 тис. наших земляків убезпечили себе і залишалися вдома.

Фонд, як і раніше, працює за принципом поділу на фронт–офіс і бек–офіс. Фронт–офіси розміщені у кожній адміністративно–територіальній одиниці області – таким чином, на Полтавщині наразі функціонує 31 сервісний центр.

З метою мінімізації ризиків зараження коронавірусною інфекцією працівників і відвідувачів Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області прийом громадян в сервісних центрах з 18 березня обмежений, а прийом на віддалених робочих місцях тимчасово припинений.

Відрадно, що завдяки зусиллям усіх причетних структур карантинні заходи не заважають стабільному фінансуванню та своєчасній виплаті пенсій - фінансування, виплата та доставка пенсій здійснюються в регіоні вчасно, відповідно до затверджених графіків.

У тій складній ситуації, яка нині склалася, втішає те, що все більше людей пенсійного віку надають перевагу обслуговуванню у банківських установах. На сьогодні вже майже 67% пенсіонерів Полтавщини, що становить близько 287 тис. від загальної кількості, обрали цей зручний і надійний спосіб. Він дозволяє дистанціюватися і разом з тим тримати руку на пульсі – одержувати належні кошти і здійснювати будь-які платежі.

         Щодо комунікаційних каналів, які допомагають відвідувачам Фонду вирішувати проблемні питання дистанційно, то найперше, на що звертають особливу увагу своїх підопічних працівники галузі, є вебпортал Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) та мобільний додаток «Пенсійний фонд». Сучасні інтернет-сервіси дають можливість оформити електронну пенсію, одержати електронні довідки з QR-кодом, зробити прогнозний розрахунок майбутньої пенсії, прослідкувати сплату роботодавцем внесків та багато чого іншого.

         Вебпортал як потужна інформаційна платформа стане в нагоді майже кожній сучасній людині – як юного, так і літнього віку. Для цього слід виконати нескладні процедурні кроки для реєстрації, і Фонд завжди залишатиметься на зв’язку з вами!

         Для вирішення індивідуальних питань, як і раніше, можна телефонувати на «гарячу» телефонну лінію Головного управління (0-800-50-25-10, (0532) 56-53-29) або зв’язатися з Контакт-центром Пенсійного фонду України за такими номерами:

0-800-503-753

044-281-08-70

044-281-08-71

         Крім того, сьогодні пенсіонери, не виходячи з дому, можуть отримати консультацію фахівця Фонду «з перших вуст», скориставшись послугою Skype. Нагадаю адреси скайп – зв’язку для отримання консультацій з питань пенсійного забезпечення протягом робочого дня (з 8-00 до 17-00):

PL-PFU-1

PL-PFU-2

У форматі дистанційного спілкування за місяць від початку карантину, тобто з 18 березня по 17 квітня, фахівці Фонду області мають такі напрацювання:

- 9 тис. мешканців Полтавщини одержали консультації у телефонному режимі;

- опрацювано 1494 заяв щодо надання допомоги на поховання, кошти виплачені у належному обсязі;

- вчасно і детально надані відповіді на 446 письмових звернень;

- через вебпортал Пенсійного фонду одержано 129 звернень щодо проблемних питань пенсійного забезпечення, 109 заяв на призначення пенсії та 71 заяви – на перерахунки, всі вони знаходяться в роботі або вже опрацьовані.

Окреме місце роботі працівників галузі займають цьогорічні квітневі перерахунки і підвищення. Першим став запланований перерахунок пенсіонерам, які вже досягли пенсійного віку, але продовжують працювати. Наразі на Полтавщині налічується майже 88 тис. таких громадян. З 1 квітня ті з них, які після призначення чи останнього перерахунку пенсії відпрацювали щонайменше 24 місяці, одержали автоматично перераховані пенсії відповідно до ст. 42 Закону України  "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування". У рамках зазначеного перерахунку з урахуванням страхового стажу та заробітної плати було оброблено 18,1 тис. пенсій. Виявилося, що чисельність пенсіонерів, яким підвищено виплати, склала майже 8,1 тис. осіб, а середній розмір підвищення - 155 гривень. Слід зауважити, що у складних умовах сьогодення це досить помітне вливання до гаманця людини поважного віку та стимул за можливості працювати й надалі.

         Подальші квітневі зміни у пенсійному забезпечені були викликані урядовою постановою від 01.04.2020 №251 “Деякі питання підвищення пенсійних виплат та надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році”. На виконання цього рішення Кабінету Міністрів України регіональному управлінню Фонду було доручено профінансувати щомісячні компенсаційні виплати до пенсії окремій групі наших підопічних.

         Згідно з урядовим рішенням компенсаційну виплату до 500 гривень відтепер призначатимуть пенсіонерам, які досягли віку 80 років і старше, але при цьому розмір їх пенсії не перевищує 9205 гривень. Разом з тим після встановлення щомісячної виплати їх пенсія теж не повинна перевищувати 9205 гривень.

         При цьому окрему увагу приділили людям старше 80 років, які отримують пенсію, призначену відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” та мають страховий стаж не менше 25 років чоловіки та 20 років жінки. У таких громадян мінімальна пенсійна виплата не може бути меншою, ніж 2600 гривень.

         У Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області провели відповідні перерахунки для 57,7 тисяч пенсіонерів, які досягли віку 80 років, виготовили виплатні відомості, які передали банкам та відділенням АТ “Укрпошта”.

         Як виявилося, діапазон підвищення пенсій – досить широкий. Наприклад, мінімальний розмір компенсаційних виплат (до 50 грн) – у 13-ти осіб. Найбільша кількість людей даної категорії – 50656 – одержуватимуть від
450 грн до 500 грн. Таких, яким доплачуватимуть від 950 грн до 1000 грн на Полтавщині налічується 110 осіб, а понад тисячу гривень будуть одержувати 26 громадян з великим страховим стажем. Іншим пенсіонерам відповідна щомісячна компенсаційна виплата буде встановлюватись після досягнення ними 80-річного віку.

У нашій області майже 30 млн грн додаткових коштів було спрямовано з держбюджету для доплат пенсіонерам, старшим за 80 років і розмір пенсії яких не перевищує 9205 грн. Пенсії надходили у раніше визначену дату виплати разом з пенсією за квітень на рахунки в уповноважених банках або доставлялися одержувачам додому листоношами “Укрпошти”. Це стало одним з видів державної підтримки, який пенсіонери вже почали одержувати і будуть одержувати щомісячно.

         Наступним завданням, яке було покладене урядом на працівників Пенсійного фонду, стала виплата довгоочікуваної одноразової грошової допомоги у сумі 1000 гривень пенсіонерам, у яких розмір пенсії  не перевищує  5 000 гривень.

         Як і працівники Фонду в цілому по Україні, пенсійники Полтавщини були повністю готові до фінансування допомоги після того, як Верховна Рада України затвердить ці гроші в державному бюджеті. Дочекавшись законодавчих змін, ми протягом дня виготовили відомості для виплати належних коштів майже 381 тис. пенсіонерів області, чия пенсія не перевищує 5 тис. грн. Ці люди зможуть одержати тисячу протягом останньої декади квітня. Нарахують кошти на банківські карти автоматично, невідкладно, без звернень. Тим громадянам, які не мають банківської картки для пенсійних виплат, «Укрпошта», як і в попередньому випадку, повинна доставити гроші додому протягом п’яти днів.

         У тих випадках, коли з різних причин кошти не виплачені у квітні, тисячу гривень нарахують разом із травневою пенсією.

Окрім того, останній тиждень квітня працівники пенсійної галузі присвятять індексації пенсій. Ця фінансова процедура викликала значний резонанс у суспільстві і терміни її давно обговорювалися, але остаточне врегулювання даного питання міститься у тій самій урядовій постанові № 251 від 1 квітня 2020 року.

Постановою визначено дату проведення індексації пенсій у нинішньому році - це 1 травня. Перерахунок пенсій проводитиметься із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, у розмірі 1,11.

У разі, коли розмір підвищення в результаті перерахунку пенсії виявиться меншим за 100 гривень, буде встановлено доплату до пенсії у сумі, що не вистачає до зазначеного розміру.

Проіндексовані пенсії будуть виплачуватися у травні в установленому порядку. Доставка пенсій теж здійснюватиметься через уповноважені банки або додому листоношами АТ „Укрпошта”.

Черговий раз звертаємо увагу одержувачів пенсій на те, що усі перерахунки будуть здійснені автоматично, за матеріалами пенсійних справ. Звертатись до Головного управління з заявами про проведення перерахунків не потрібно.

Дякуємо за розуміння! Ми піклуємось про ваше здоров’я!

 

 Карантин продовжується - пенсії призначаються дистанційно

 

Завдяки порталу електронних послуг Пенсійного фонду України, який діє з жовтня 2011 року, у всіх без винятку категорій людей, які обслуговує Фонд, є можливість дистанційно користуватися широким переліком послуг, що надзвичайно важливо в умовах карантину.

На сьогодні вже близько 41,4 тис. мешканців Полтавщини долучаються до все нових і нових послуг вебпорталу, адже ця унікальна електронна платформа постійно модернізується та удосконалюється.

З серпня минулого, 2019 року, почав функціонувати електронний сервіс порталу - призначення пенсії в «один дотик». Нова модель звернення громадян по призначення пенсії, як і всі попередні, спрощує взаємодію громадян з органами Пенсійного фонду, дозволяє скоротити витрати часу осіб, які звертаються за призначенням пенсії, зменшити паперовий документообіг, забезпечує максимально комфортні умови для отримання послуг. З часу впровадження сервісу в області отримано майже 200 електронних звернень за призначенням пенсії. Лише за один день – 22 квітня16 осіб, у яких настав час виходу на «заслужений відпочинок», подали документи для призначення пенсії дистанційно.

Для того, щоб призначити пенсію через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua), потрібно:

– одержати електронний цифровий підпис в акредитованих центрах сертифікації;

– авторизуватись в особистому кабінеті на вебпорталі ;

– у розділі особистого кабінету “Заява на призначення пенсії” завантажити весь пакет необхідних для призначення пенсії документів у сканованому вигляді;

– підписати звернення електронним цифровим підписом та надіслати його до підсистеми “Звернення”;

– у разі потреби додавати документи протягом трьох місяців.

Новітні технологічні системи Фонду відпрацьовуватимуть усе це в автоматичному режимі, а користувачі вебпорталу будуть отримувати повідомлення про прийняття документів, хід їх опрацювання і про призначену пенсію. 

 

Пенсійний фонд закликає своїх підопічних оплачувати
житлово-комунальні послуги дистанційно

Протягом І кварталу нинішнього року економія коштів пенсійного бюджету на доставці пенсій мешканцям Полтавщини склала 52,8 млн грн. Такі заощадження стали можливими завдяки тому, що з дня у день збільшується кількість одержувачів соціальних гарантій, які обирають зручний і сучасний спосіб банківського обслуговування. На сьогодні вже майже 287 тис. пенсіонерів, що становить близько 67% від загальної кількості, відкрили рахунки в банках. У 2018 році питома вага таких пенсіонерів на аналогічну дату складала трохи більше 60%, у 2019 році – майже 64%.

Отже, щорічне зростання на 3-4 відсотки одержувачів пенсій у банках само по собі переконує, що швидке і доступне обслуговування заощаджує бюджетні кошти і дозволяє спрямувати їх не на підтримку «Укрпошти», а на пенсійні виплати.

Є ще одна беззаперечна перевага, про яку працівники Пенсійного фонду уповноважені розповідати своїм підопічним саме зараз, в умовах карантину, коли діють обмеження особистих відвідувань усіляких установ та звучать наполегливі заклики щодо оплати товарів і послуг банківськими картками, а не грошима.

Нещодавно уряд запровадив експериментальний проект щодо дистанційної оплати житлово-комунальних послуг одержувачами пенсій та грошової допомоги. Громадяни, які отримують пенсійні виплати через банківські установи, зможуть дистанційно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги. Для цього вони мають зареєструватися у системі дистанційного обслуговування або зателефонувати на “гарячу” лінію банку і надати інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, які бажають оплатити дистанційно, та необхідні дані для оплати послуг з їх рахунків.

         Тож з чого почати, щоб сплачувати комунальні послуги онлайн, і що для цього потрібно? Міністерство цифрової трансформації України спільно із сервісом онлайн-платежів та переказів Portmone.com (http://portmone.com/) розробило освітній серіал «Оплата комуналки онлайн. Залишайся вдома». В серіалі висвітлено теми оплати комунальних платежів на сайтах комунальних підприємств за допомогою платіжного сервісу, на сайтах банків, у мобільних додатках банків.  

         Мета освітнього серіалу — навчити громадян, особливо людей поважного віку, різним способам оплати комунальних платежів, не виходячи з дому. Оплата комунальних платежів онлайн — це єдиний безпечний для здоров’я варіант оплати під час карантину.  

Освітній серіал вже доступний на платформі Дія. Цифрова освіта (https://osvita.diia.gov.ua/courses/komunalka-online).

         Залишайтеся вдома! Ми піклуємось про ваше здоров’я!

Головне управління Пенсійного фонду


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь